Aktuelle Beiträge aus unseren Fachblogs: Umdenken bei Digitaler Transformation, Snapchat, Digitaler Kundenservice & Content Marketing!

Im Folgenden haben wir Ihnen wieder ein paar interessante Beiträge aus unseren Event- und Fachblogs zusammengestellt.

  • Moving forward from evolution towards revolution! #entdigisum

    28.04.2016

    In the preparation of the Enterprise Digital SUMMIT I have come along an interesting diagram that visualizes very well the recent changes that are happening. It’s the „Majesco Disruption Model“ by Majesco, a technology solution provider for the insurance industry. It has been published with a report in March this year and tries to explain how people, technology and market boundary trends are shifting – especially the insurance industry.The diagram is based on the idea of three high-level forces that are driving the change in the industry (source):

    Permanent URL: Moving forward from evolution towards revolution! #entdigisum | Author: Bjoern Negelmann

  • Enterprise Digital SUMMIT 2016 – From the Digitization towards the Revolution of the Operating Models!

    25.04.2016

    We are in the run to the Enterprise Digital SUMMIT 2016 in Paris on June 1 & 2 and very much excited about the re-newed discussions on the digital transformation that are planned at this year’s conference. As rebranded event (formerly known as the Enterprise 2.0 SUMMIT) we are claiming to move beyond the repeating discussions on social and cultural change.It is common ground that the success of the digital transformation is very much dependent on the “digital enablement” – of the individuals, the teams, and the organisation. But the idea of the “digital enablement” today goes far beyond the ideas of the “social adoption” in the earlier day. It’s an enablement in “digital thinking” and “digital working” – realized on different levels with support from the top (senior/top management) as well as crowd-sourced activities from the bottom. But in a way – the “digital enablement” leads only towards a “digitization” of the collaboration – and this is limited in its effects if established in an old operating model of the organisation.

    Permanent URL: Enterprise Digital SUMMIT 2016 – From the Digitization towards the Revolution of the Operating Models! | Author: Bjoern Negelmann

  • Video killed the Photo Star – Snapchat überholt Instagram bei Nutzung unter US-Jugendlichen!

    25.04.2016

    Das Teilen von “vergänglichen” Inhalten und der Kult um Personenmarken der Popkultur sind wohl die wesentlichen Treiber für die “Wachablösung” – wie sie Wiwo-Redakteur Michael Kroker in seinem Blog bezeichnet:Demnach bezeichnen mittlerweile 28 Prozent der 13- bis 19-jährigen Amerikaner die Messaging-App Snapchat als wichtigstes soziales Netzwerk – vor einem halben Jahr waren es erst 19 Prozent.
  • Die ersten Konferenzvideos sind online! #cebitdmx

    12.04.2016

    Wir haben schon viele Anfragen gehabt, wann es nun endlich die ersten Mitschnitte zu den Diskussionen auf der CeBIT Digital Marketing & Experience Arena gibt. Nun haben wir die ersten Videos veröffentlicht und werden weitere über die nächsten Wochen online bringen und im Blog diskutieren.Unter Ressourcen / Videos finden Sie auf unserer Website die veröffentlichten Videos. Gleichsam können Sie aber unseren Kanal auf Youtube abonnieren und werden bei Neuveröffentlichungen automatisch informiert.

    The post Die ersten Konferenzvideos sind online! #cebitdmx appeared first on Digital Experience Blog.

  • Ist #ContentMarketing die neue Wunderwaffe? #d2m16

    12.04.2016

    Im Rahmen der CeBIT Digital Marketing & Experience Arena hatten wir eine interessante Diskussion zum Thema “Content Marketing”. Dabei führte Heike Discher (Kresse & Discher) in das Thema ein und referenziert auch auf das SCOM-Framework von Mirko Lange.Im Impulsvortrag von Heike Discher wurden dabei folgende Merkmale zum Content Marketing herausgestellt:

Seien Sie immer informiert und abonnieren Sie die Newsletter bzw. RSS-Feeds unter http://espresso-digital.de, http://blog.enterprise-digital.net, http://blog.cebitsocialbusiness.de oder http://digital-experience-blog.de.

The following two tabs change content below.

Thomas Koch

Thomas Koch

Geschäftsführer bei Kongress Media

Im Sommer auf dem Rennrad durch Bayern jagender Geschäftsführer von Kongress Media GmbH und N:Sight Research GmbH.



Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.